مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد و ۲ کلیه جوان ١٩ ساله از منوجان، به ۳ بیمار پیوند زده شد.

پیمان کارنما گفت: خانواده یک جوان ۱۹ ساله که در اثر یک حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، در شامگاه جمعه ۲ شهریورماه، اعضای بیمار خود را به ۲ بیمار در کرمان و یک بیمار در شیراز اهدا کردند.

وی افرود: این جوان، ٢٩ مردادماه امسال به دلیل یک حادثه دچار ضربه مغزی و خونریزی مغزی شد و در بیمارستان ١٢ فروردین کهنوج بستری شد و علی‌رغم تلاش کادر درمان،  دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید و اخذ رضایت خانواده، ۲ شهریورماه به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: در بیمارستان شهید باهنر، ۲ کلیه و کبد وی برای پیوند به بیماران نیازمند برداشته و به بیمارستان افضلی پور و بیمارستانی در شیراز برای پیوند منتقل شد.

وی همچنین از تلاش‌ها و زحمات کادر پزشکی و پرستاری مستقر در بیمارستان‌های ١٢ فروردین منوجان، شهید باهنر و افضلی پور کرمان قدردانی کرد. 

کارنما با اشاره به اینکه این پنجمین اهدای عضو  طی امسال در استان کرمان است، تصریح کرد: تاکنون٢٢۴ مورد اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.